Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
VLIV DOPRAVNÍ DOSTUPNOSTI NA DOJÍŽĎKU OBYVATEL ZA PRACÍ DO STŘEDISEK OSÍDLENÍ V JIHOČESKÉM KRAJI
MATEJOVÁ, Vlasta
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou celkové dojížďky a dojížďky za prací do středisek osídlení v rámci Jihočeského kraje a časovou dostupností vymezených regionů pomocí individuální automobilové dopravy. Na základě údajů o dojížďce ze SLDB 2011 je sledována prostorová organizace Jihočeského kraje. Výběr středisek pro sociogeografickou regionalizaci je proveden na základě tří metod - metody geografů L. Sýkory, M. Hampla a M. Haláse. Díky aplikaci tří různých metod dochází k eliminaci roztříštěné prostorové struktury a k eliminaci nejmenších středisek. Druhá část analytické kapitoly se zabývá sledováním časové dostupnosti ve vymezených regionech. Analytické části předchází část teoretická, která se zabývá teoretickému zpracování dopravní dostupnosti, dojížďky obyvatelstva do zaměstnání a stanovením hypotéz. Další kapitola je věnována metodice práce a zdrojům dat.
Analýza bezbariérové akcesibility centra Prahy při využití GIS
Rosová, Eva ; Štych, Přemysl (oponent) ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce)
Analýza bezbariérové akcesibility centra Prahy při využití GIS Abstrakt Cílem bakalářské práce je srovnat a analyzovat území Prahy z hlediska jeho dostupnosti bezbariérovou hromadnou dopravou při využití geoinformačních systémů. V první části práce je provedena analýza současného stavu bezbariérové dopravy na území Prahy. V další části práce je popsán postup tvorby map, který vychází z interpolace prostorových bodových dat. V mapě jsou vymezena místa nedostupná bezbariérovou dopravou. Součástí mapy je i zobrazení linkového vedení všech prostředků hromadné dopravy a označení konečných stanic jednotlivých linek. Klíčová slova: časová dostupnost, interpolace, bezbariérová doprava, Praha, městská hromadná doprava
Vymezení dopravně periferních prostor v Plzeňském kraji
STACH, Vladislav
Předkládaná diplomová práce se zabývá geografickými aspekty organizace veřejné hromadné dopravy osob v Plzeňském kraji. Ta je zde pojímána zejména jako alternativa vůči individuální automobilové dopravě a zároveň jako služba ve veřejném zájmu. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. Kapitola {\clq}qmetodika zpracování`` se věnuje popisu jednotlivých metod, které jsou použity pro popsání prostorových aspektů hromadné dopravy ve zkoumaném území (dopravně geografická regionalizace, typologie obcí). Následující kapitoly se věnují fenoménu dopravy a hodnocení současného stavu dopravy ve světě a České republice. V rámci této problematiky je analyzován i současný stav hromadné dopravy v České republice. Následující kapitola se věnuje vybraným geografickým charakteristikám Plzeňského kraje. Poslední kapitola obsahuje rozsáhlé hodnocení organizace hromadné dopravy v Plzeňském kraji a syntézu celé zkoumané problematiky.
ČASOVÁ DOSTUPNOST STŘEDISEK VEŘEJNÉ SPRÁVY V KRAJI VYSOČINA VEŘEJNOU HROMADNOU DOPRAVOU
BENEŠ, Vlastimil
Tato diplomová práce se zabývá analýzou časové dostupnosti středisek veřejné správy v kraji Vysočina. Časová dostupnost středisek je sledována na základě veřejné hromadné dopravy zahrnující autobusovou a železniční dopravu. Úvodní kapitoly se věnují cílům práce a přehledu publikované literatury. V kapitole "metodika zpracování" jsou popsány metody výběru střediska a základní dva dopravněgeografické pojmy - dopravní dostupnost a dopravní obslužnost. Následující kapitola se věnuje postavení a významu dopravy v prostoru a hodnocení současného stavu dopravy ve světě a zejména pak v České republice. Následující kapitola se zabývá vybranými dopravněgeografickými charakteristikami kraje Vysočina. Poslední kapitola obsahuje hodnocení časové dostupnosti vybraných středisek z příslušných obcí kraje Vysočina.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.